24. september 2021
Av Iselin Loe
Hvorfor du bør ha din bedrift på Twitter

I en av de tidligere artiklene har vi skrevet mer om markedsføring i sosiale medier generelt, men av alle disse sosiale plattformene bør du ha bedriften din på Twitter?

Som bedriftseier er det viktig å finne ut hvilke sosiale medier plattformer som er best egnet din bedrift og Twitter har lenge vært en av de ledende plattformene. Vi i Nordic Social er her for å hjelpe med å navigere dere gjennom «jungelen” av plattformer å velge. Her er noen av grunnene til hvorfor vi mener Twitter er en plattform å vurdere. Ta kontakt med oss, så hjelper vi gjerne med å ta steget videre.

Er Twitter nyttig for virksomheten din?

Med mer enn 300 millioner aktive brukere, er Twitter en glimrende plattform å ha virksomheten sin på. Dette for å både nå ut til og få kontakt med publikum. Plattformen tilbyr bedriften din en effektiv måte å kommunisere med kunder på. En av grunnene til at bedrifter oppfordres til å markedsføre tjenester på Twitter er fordi kostnaden er svært liten. Det er også enkelt å sette opp og vedlikeholde en forretningsprofil på Twitter.

Her er noen av grunnene til å ha din bedrift på Twitter:

Det er åpent

Twitters mål som et sosialt nettverk har alltid vært å fremme åpen kommunikasjon. Det å gi enkel tilgang til å komme i kontakt med andre medlemmer som er tilstede på plattformen. Samtaler potensielle kunder har med konkurrentene dine er synlige på samme måte som deres samtaler med deres følgere er synlig. Ergo er dette en gullgruve når det kommer til kundeinnsikt. Med muligheten til å se disse samtalene, kan du finne potensielle kunder som vil ha bedre nytte av å ta i bruk tjenestene du tilbyr til bestemte formål. På samme måte som potensielle kunder vil kunne oppdage deg og din virksomhet.

To-veis kommunikasjon med dine følgere på Twitter

Som med alle andre sosiale nettverk tilbyr Twitter en toveiskommunikasjon. Med alt du publiserer på din profil, vil publikummet ditt reagere og respondere. Dette gir bedriften din en super mulighet til å gjøre en rekke ting som;

  • Kjøre reklamekampanjer.
  • Ha meningsmålinger.
  • Få ut pedagogisk innhold om virksomheten din.
  • Dele bedriften din sine visjoner og mål.

Dette vil oppmuntre til aktiv deltakelse fra publikummet ditt. Bedriften din får også eksperimentert med ulikt innhold for å se hva som fungerer og ikke for din målgruppe og publikum. Ved å be om tilbakemeldinger fra kundene dine kan du også få konvertert potensielle sinte kunder til fornøyde.

Kommunikasjonen oppstår i sann tid

I stede for å utveksle e-poster og la korrespondansen foregå over en lengre periode, tillater Twitter deg å snakke med kundene dine i sann tid og samhandle med dem der og da. Så i forbindelse med kundestøtte er dette et stort pluss ved problemløsning for kundene. Det vil hjelpe kundetilfredsheten ettersom problemløsning blir mer effektivt der det er mulig.

Å identifisere og målrettete kunder er enkelt

På grunn av Twitters åpenhet blir kundeidentifikasjon og målretting mye enklere. Du har tilgang på interessene til kundene, deres nettsider og deres profiler. Dette hjelper deg med å utvikle kontekst før du nærmer deg eller til og med målrettete kundene dine. Twitter-annonser er også et verktøy man kan ta i bruk.

Kan drive trafikk til nettstedet ditt

Cirka 47% av personer som besøker en Twitter profil, besøker også nettstedet som er knyttet til den profilen. Bortsett fra informasjonen du legger inn i biografien (bio) din, kan du kontinuerlig dele lenker til diverse innhold du publiserer på nettsiden din. Dette vil få folk til å trykke seg inn på nettsiden din for å lese. Ved å fortsette med å dele nytt og engasjerende innhold, vil du posisjonere virksomheten din som en troverdig informasjonskilde, som igjen vil øke trafikken din.

Bransjenytt

Hold deg oppdatert.

 

Vegard Haavik

Gründer og daglig leder

+47 916 76 880

vh@nordicsocial.no