
«Målet har vært at flest mulig skal sjekke oss ut, for så å dele opplevelsen på en organisk måte, heller enn de tradisjonelle reklameplakatene og boards.»
De siste årene har artist Julie Bergan (27) hatt stor suksess som artist, og har gått rett til topps på hitlistene både i inn- og utland med sanger som «Arrigato», «I Kinda Like It» og «Incapable». Nå ser det derimot ut til at Bergan går nye veier
For bare kort tid siden ble treningskonseptet CREW Training lansert i Waldemar Thranes gate i Oslo. I samarbeid med den velrennomerte artisten, har de som ambisjon å etablere totalt 30 sentre i løpet av de neste fem årene.
Delte nyheten på instagram
Dette er en drøm som går i oppfyllelse. 3. januar åpner jeg mitt eget treningssenter i hjertet av Oslo med de beste folka! Vi vil ikke bare få treningsøktene dine svette, vi vil også gi deg en flott erfaring,
skriver Bergan på Instagram.
Etter nyheten ble kjent har det bøttet inn med gratulasjoner på Bergan sin Instagramprofil. Blant gratulantene er flere av Bergans kjendisvenner å finne, alt fra artister til TV-profiler. Selv har Bergan tatt turen til Bahamas for å feire nyheten
Markedsfører etter behov
Frem til nå har markedsføringen bestått av sosiale medier og da hovedsakelig Instagram. Der har fokuset vært på treningsopplevelsen og situasjoner i gruppetrenings øyeblikket.
Det har vært viktig å vise en bredde i det vi tilbyr fram til lansering. Målet har vært at flest mulig skal sjekke oss ut, for så å dele opplevelsen på en organisk måte, heller enn de tradisjonelle reklameplakatene og boards. Tanken bak kanalvalg har vært å begrense seg til et tydelig geografisk nedslagsfelt og høy reklameoppmerksomhet
– Ansvarlig for markedsføring og partner i Askeladden & Co, Tim Nilo
Og da falt valget på Instagram, i og med at vi begynner med ett senter. Da er det viktig å bli så kjent som mulig i området rundt Waldemar Thranes gate, og ikke nødvendigvis i resten av Oslo eller resten av landet for den del. Denne kanalen ble sammen med Facebook vurdert å ha størst gjennomslagskraft for Crew Training på nåværende tidspunkt. Foreløpig er målet å forsette i sosiale medier, før eventuelle kampanjer skal bidra til videre vekst for oppstartssenteret, og realisere ambisjonen om et flertall nye lokasjoner.
Vi markedsfører etter behov, og ser an hvordan trykket av nye kunde har vært på senteret. Vi føler allerede at vi har tatt en sterk posisjon, men utelukker ikke at det kan være nødvendig med flere tiltak for å appellere til flere potensielle medlemmer. Det aller beste er om folk kommer og prøver oss, er fornøyd med øktene våre, og forteller det til venner og familie.
En lidenskap
Sanger og låtskriver Julie Bergan er medeier og kreativ leder i Crew Training. Hun har vært med fra starten, og er en sterk bidragsyter både til konseptet og konseptutviklingen.
Jeg har alltid hatt en stor drøm om å åpne et treningssenter, så jeg kunne ikke vært mer takknemlig for å få være en del av dette. Ved siden av musikken har trening og fysisk aktivitet alltid vært min store lidenskap, så det har vært så utrolig lærerikt og spennende å kunne bruke kreativiteten min til å skape noe fra bunnen innenfor akkurat dette. Jeg er så utrolig stolt over hva vi har fått til, og ser fram til å fortsette å skape og utvikle mer i tiden som kommer!
uttrykker Julie Bergan.
Og det er ikke tilfeldig at det er en artist som Bergan som er med på laget.
Det skal være gøy å trene. Og det skal være gøy å trene sammen med andre som en del av noe større. Slik vi ser det er det mange fellesnevnere mellom en konsert og en treningsøkt hos CREW,
sier Jøraandstad.
Frem mot lanseringen ble det jobbet systematisk for å bygge opp en base mennesker som hadde kjennskap til Crew. Og der har Bergan spilt en stor rolle med sine følgere i sosiale medier. Julie har dokumentert hele prosessen. Dette har gitt oss et fantastisk momentum fra start, som vi kommer til å bygge videre på fremover