11. august 2022
Av Nordic Social
Markedsføringstips i kjølevannet av COVID-19

Covid-19-pandemien har rammet mange sektorer, inkludert kommersiell industri. Som sådan har markedsførere måtte se på nytt hvordan de nærmer seg markedsføringsstrategien.

Fremover er det nå nødvendig for bedrifter å vurdere å implementere ulike digitale markedsføringsstrategier for større markedsrekkevidde og raskere resultater.

Digitale verktøy gir markedsføringskampanjen din en mulighet for å utnytte sanntidskommunikasjon med målmarkedene på en skalerbar, budsjettvennlig og sporbar måte. Sammenlignet med tradisjonelle markedsføringsmetoder, som hadde en tendens til å være ublu priset og utfordrende å overvåke, gir dagens planer deg et klarere innblikk i fremgangen deres. Det betyr også at du som bedriftseier eller markedssjef er bedre i stand til å bestemme hvilke metoder som fungerer og hvilke som ikke gjør det.

Flere faktorer påvirker valget av de mest hensiktsmessige formene for online markedsføringsverktøy. For det første bør du vurdere hvor du sannsynligvis vil finne målgruppen din i den digitale verden. For det andre, vurder budsjettbeløpet som din bedrift er villig til å allokere til kampanjen, og til slutt, kartlegg en plan for hvordan du vil implementere strategien. Med det i tankene, her er fire post-pandemiske digitale markedsføringsstrategier verdt å vurdere.

Annonsering i sosiale medier

Med markedsføring på sosiale medier (SoMe) får brukere av sosiale medier vist annonser for ting eller produkter de kan være interessert i.

Her bruker sosiale medier datamaskinalgoritmer for å lage målrettede annonser som hjelper med annonsering i sosiale medier. Med andre ord, bruker sosiale nettverk brukerdata for å levere svært målrettede annonser basert på brukeraktiviteter på en bestemt plattform.

Når målmarkedet og brukerdemografien til en sosial plattform er kompatible, kan sosial annonsering forbedre konverteringer og salg betydelig til en billigere anskaffelseskostnad.

Å sørge for at materialet ditt er synlig til tross for stadige endringer i sosiale mediers algoritmer og søkemotorrangeringer kan virke vanskelig. Og selv om organisk søk ​​fortsatt er den mest kostnadsfrie og uten tvil mer praktiske metoden, er det svært få sjanser for å gå viralt uten å sette noen penger på spill.Det gjør annonsering i sosiale medier viktig for alle bedriftseiere, store som små, spesielt hvis du ønsker å skille deg ut fra konkurrentene, øke antall visninger og øke salget.

E-postannonsering

E-postkampanjer er en avgjørende del av «inbound marketing». Det lar markedsførere komme i kontakt med kunder på alle trinn i kjøpsprosessen.

Inbound marketing erkjenner at ikke alle er forberedt på å kjøpe fra deg akkurat nå – i dette øyeblikk. Dermed vil E-post fungerer som en svært viktig salgskanal for salg som strekker seg over tid, og som gjerne krever gjenkjøp av varer. Ved å sende kommunikasjon til deres innboks via e-post, kan du fronte merkevaren din for potensielle kunder.

Det er også mulig å gjøre e-postmarkedsføring i stor skala ved hjelp av programvare for markedsføringsautomatisering. Det er avgjørende at innholdet i hver e-postkampanje er verdifullt og at mottakerne har valgt å motta det.E-postlister er en viktig komponent i e-postmarkedsføring siden de består av leads fra kritiske aktører i målmarkedet.

Bedriften din kan gjennomføre en målrettet kampanje og engasjement med andre firmaer gjennom å rette seg mot kunder med relativt størst potensial for kjøp. Det resulterer i større konverteringer og vekst for din bedrift.

Influencer markedsføring

Gjennom bruk av henvisningsprogramvare og lojalitetsprogrammer har influencer marketing som mål å synliggjøre og tilgjengeliggjøre merkevarer når influencere deler produktet eller tjenesten på sine sosiale medier kanaler. Influencers er mennesker med stor tilhengerskare i en bestemt nisje, som tilbyr å fronte en bedrifts produkter eller tjenester mot betaling.

Oftest er de ekte enkeltstående mennesker, som produserer sitt eget innhold og deler det med verden. Det er en veldig organisk prosess. Det ligger mye innsats i både oppbyggingen av tilhengerskaren og produksjonen av innholdet deres, noe som resulterer i en mer autentisk form for online markedsføring ettersom følgerne deres stoler på deres sosiale påtegninger.

Mens mange vellykkede influencere nå ansetter virtuelle assistenter for å planlegge innholdet og kontinuerlig øke antall følgere, fortsetter de fleste å engasjere seg personlig med publikum gjennom deres sosiale medieplattformer og er derfor i stand til å påvirke eller påvirke kjøpsbeslutningene til følgerne på en unik måte.

Cold Calling

Cold calling er forretningspraksisen med å kontakte en potensiell kunde eller klient som ikke tidligere har vist interesse for å snakke med en kundeservicerepresentant eller foreta et kjøp. Kontaktinformasjon for cold calling samles vanligvis inn av markedsførings- og salgseksperter på utradisjonelle måter som å søke etter og sette sammen informasjon fra offentlige registre. Kontaktlister for kalde samtaler kan også kjøpes fra listemeglere.

Cold calling er en potent salgstaktikk, dog krever den riktig håndtering for at den skal vise seg å være vellykket.

Bransjenytt

Hold deg oppdatert.

 

Vegard Haavik

Gründer og daglig leder

+47 916 76 880

vh@nordicsocial.no