15. september 2022
Av Nordic Social
Ser du etter noen gode eksperter og mentorer å følge? Vi kan tipse deg om tre:

Har du gjort stor suksess som gründer? Det er fantastisk, og du bør være stolt av deg selv! Men selv de beste gründerne trenger hjelp – det er derfor viktig å dra lærdom fra andre vellykkede bedriftsledere. Vi vet at det kan være vanskelig å vite hvem man kan stole på når man leter etter råd eller mentorskap. Derfor deler vi nå våre beste tips. Her er tre dyktige forretningseksperter som er aktive på sosiale medier, og gjerne deler med deg deres vell av erfaring og kunnskap:

 Richard Branson

Selv om det er mange eksperter der ute, er det få som kan vise til bredere erfaring og større suksess enn Richard Branson. Som grunnlegger av Virgin Group har Branson bygget et forretningsimperium som spenner over mer enn 400 selskaper i mer enn 30 land. Han er heller ikke fremmed for sosiale medier, med millioner av følgere på Twitter (12,6 millioner), Instagram (4,7 millioner) og LinkedIn (19,9 millioner). På disse plattformene deler Branson sin forretningsfilosofi og ekspertise med spirende gründere over hele verden.

Gjennom sin regelmessige «Ask me anything»-spalte på LinkedIn, tar Branson opp spørsmål stilt av andre på plattformen. Det eneste du trenger å gjøre er å stille ditt spørsmål, som for eksempel «Hvordan balansere kreativitet med fokus og produktivitet?» eller «Hvordan vite når du bør bremse ned?», og han svarer på det du lurer på (Du må forøvrig merke spørsmålet ditt med en #AskRichard hashtag).

Hvis du er en gründer som leter etter motivasjon eller råd, sørg for å følge Richard Branson på sosiale medier – du vil ikke bli skuffet!

 

James Altucher (grunnlegger av podcasten The James Altucher Show)

James Altucher er en av de mest kjente ekspertene innen entreprenørskap – og med god grunn. I tillegg til å ha bygget opp og solgt en rekke selskaper, er Altucher også forfatter av rundt 43 bøker og en hel del forretningspublikasjoner. Med andre ord, fyren vet hva han snakker om. Altucher har tidligere delt sitt syn på inflasjon, hvorfor markeder kollapser, hvorfor krypto går ned etc. på sine sosiale medier. Han har 81 600 følgere på Instagram, 211 700 følgere på Twitter og 1 253 864 følgere på LinkedIn.

Å følge James Altucher på sosiale medier er definitivt en fin måte å få innsikt i næringslivet på!

 

Shama Hyder

Shama Hyder er administrerende direktør og grunnlegger av Zen Media. Hun er en suksessfull gründer og ekspert på sosiale medier. Hun har en stor tilhengerskare på sosiale medieplattformer, som Twitter (615, 649 følgere), LinkedIn (45.100 følgere) og Instagram (23.200 følgere). Ved å følge henne på sosiale medieplattformer kan gründere lære ulike handlingsrettede taktikker innen PR, markedsføring på sosiale medier, merkevarebygging og kundeservice. For eksempel delte hun på Twitter hvordan «memes» kan hjelpe deg med å komme i kontakt med dine følgere og potensielle kunder, og øke engasjementet – noe enhver bedriftseier eller markedsfører bør se verdien av.

 

Disse gründerne bruker sosiale medier for å utjevne konkurransevilkårene, og gir alle tilgang til råd og mentorskap av høy kvalitet. Sørg for å følge disse tre forretningsekspertene på sosiale medier for å ligge i forkant! Du vil garantert hente verdifulle tips, og nyttig innsikt som du kan benytte deg av i dine egne forretningsforetak.

Bransjenytt

Hold deg oppdatert.

 

Vegard Haavik

Gründer og daglig leder

+47 916 76 880

vh@nordicsocial.no