1. desember 2022
Av Nordic Social
Animasjon kan «booste» din SoMe markedsføring

Animasjon er et effektivt verktøy som kan hjelpe din bedrift med å forklare selv de mest komplekse konsepter på en lettfattelig måte. Derfor kan det være en god ide å inkorporere animasjon i markedsføringsstrategien for sosiale medier for å nå forretningsmålene dine. I denne artikkelen vil vi diskutere på hvilken måte animasjon kan bedre markedsføringsaktivitetene dine på sosiale medier.

 

Bruk animerte innlegg for å fange seernes oppmerksomhet

Animasjon vil utvilsomt fange publikums oppmerksomhet på sosiale medieplattformer. Det bidrar til å skape et unikt merkevarebilde som gir merkevaren din et konkurransefortrinn. Det fine med animerte innlegg på sosiale medier er at de formidler budskapet ditt effektivt ved at publikum ikke trenger å aktivt oppsøke informasjon, men får det servert på et gullfat.

GIF-er og videoer er ideelle for bruk på sosiale nettverk da de engasjerer publikum. Dessuten vil videoer føre til at seere bruker mer tid på å samhandle med et innlegg, som videre er bra for SEO. Algoritmer for sosiale medier fungerer slik at rekkevidden til innleggene utvides dersom folk vier innlegget ditt lenger tid enn gjennomsnittet. Det bidrar til å bygge merkevarens profil og øke publikumsengasjementet og delbarheten av innholdet ditt.

 

Inkluder animasjon for å forklare komplekse ideer enkelt

Bedrifter ønsker ofte å vise sine tekniske og kreative sider til publikum. Dersom et teknologiselskap ønsker å forklare kompliserte ideer til ukyndige for eksempel, krever det enkle forklaringer.

Hvis du ønsker å informere publikum om et nytt produkt, tjeneste eller konsept, er animasjon en ideell måte å presentere ideene dine effektivt på. Forklaringsvideoer og GIF-er bidrar til å levere et budskap i en lettfattelig form, og forbedre interaksjonen din med publikum.

Folk foretrekker å se videoer fremfor å måtte sette seg ned å lese seg opp, fordi en animasjonsvideo på få sekunder enkelt kan forklare komplekse konsepter. Du kan for eksempel bruke animerte videoer på sosiale nettverk og legge ut videoer for å forklare publikum hvordan du bruker en tjeneste, et produkt eller en programvare og hvordan du løser et spesifikt problem.

 

Legg til et morsomt element i innleggene dine med animasjon

Animerte innlegg er ideelle for å øke markedsføring på sosiale medier fordi det gjør det mulig for seerne å nyte på grunn av det morsomme elementet. Det er ren psykologi; vi forstår informasjon lettere dersom den er morsom på samme tid. Dessuten er det enklere å huske budskapet i en kampanje hvis den er forklart med animasjon eller en morsom video.

Lag en innholdskalender for sosiale medier og tenk ut innovative ideer. Bruk visuelt tiltalende animasjon. Du kan inkludere bevegelsesgrafikk og animasjon i innleggene dine på sosiale medier for en unik stil og for å understreke humoristiske punkter.

 

Bransjenytt

Hold deg oppdatert.

 

Vegard Haavik

Gründer og daglig leder

+47 916 76 880

vh@nordicsocial.no